torsdag den 18. februar 2010

Cancer

Kan man gøre for, at ens mor har fået kræft?

Det har jeg tænkt meget over de sidste tre måneder. Efter alt det med eksmand, var min mor meget bange. Bange for at der skulle ske hendes unge noget...altså mig.
Hun har grædt. Og grædt. Og grædt. Og været SÅ bange ... og så fik hun altså cancer.

Er det så min skyld?

Altså jeg ved jo godt, at det ikke er min skyld. På nogen måde. Men alligevel ...

Hvis jeg nu ikke havde giftet mig med ham? Hvis jeg nu havde insisteret på, at hun skulle få den angst bearbejdet. Proffessionelt. Jeg sagde det til hende ... "det her kan du ikke klare selv". Hvad hun sagde? "Det kan jo ikke passe, at det er os, der skal gå til psykolog, når det er ham, der er syg".

Ejmen altså. Jeg ville bare ønske, det ikke kunne være min skyld.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar