tirsdag den 23. marts 2010

Hungrende

Måske er det virkelig kærlighed, når

  • jeg ønsker at forstå dig
  • jeg efterrationaliserer mine egne ord og ikke dine
  • jeg lytter, når du siger, jeg er for meget
  • jeg kan se i dine øjne, at du har savnet mig
  • jeg begynder at tro på dig
  • du ikke flytter dig, selvom jeg er for meget
  • du stryger mig over kinden uden at sige noget
  • du laver et kabel til min fryser
  • du siger der mangler luft i det ene dæk på min bil

I dag var du tavs igen. Ingen søde beskeder. Intet svar på mine. Alle mine tanker var på overarbejde igen. Hvad nu? Vi har jo lige talt om, at kontakt er vigtig for mig! Hvad sker der? Hvorfor forstår jeg dig nu ikke. Igen. Har du allerede glemt?

Jeg skrev ikke. Sendte ikke ivrige beskeder af den spørgende, undrende, bebrejdende (?) karakter. Løb en tur. Drak te. Spiste. Satte mig på mine hænder.

Efter efter 4½ time gav du lyd. Du havde glemt din telefon.

Tænk, hvad jeg kunne have ødelagt med mine ord. Igen. I dag var tavshed guld!

1 kommentar: