søndag den 1. august 2010

Ferietanker


Jeg troede egentlig, der var lukket af for de tanker, der skal i Månekisten. Der kom ikke rigtigt noget, når jeg prøvede.

Så læste jeg i et mindst 1000 år gammelt tampax-horoskop (grin bare, der står sgu mange gode ting!!) om mig selv, at min største forhindring for at leve fuldt ud, at jeg ikke vil vedkende mig mine skyggesider.

Selvfølgelig vil jeg da det. Sådan noget pis, rent ud sagt.

I ferien var der tid til at mærke dem. Der er mange.

  • Irritation over min mor. Hendes forbandede indebrændthed. Martyr rolle. Må man sige det, om én, der har en alvorlig kræftsygdom?
  • Irritation over ekskæreste. Hvordan kan man miste respekten så meget for én, at man til stadighed tjekker hans profilopdateringer på 'elitedaters' og mails med rappe karierrekvinder. Fordi han engang lod et password stå åbent på min pc. Og derefter griner af, hvor vattet og tøset han (stadig) er. Det er jo ovenikøbet ulovligt! Jeg kan bare IKKE lade være.
  • Irritation over min brors kone. Som råber. Og skælder ud. Og gør alt det man bare ikke gør. Altså i vores familie. (Og samtidig er jeg så skide fascineret af, at hun tør..)
  • Irritation over min far, der er så pisse selvoptaget og simpelthen bare ikke kan lytte til andre. Kan ikke!!
  • Irritation over mig selv, der bare ikke kan tage et initiativ. Bare ikke kan komme ud af 'det-er-godt-nok-dovenskaben', der forhindrer mig i at turde tro på det, jeg allerhelst vil.

Det er nok rigtigt alligevel. At jeg ikke vil vedkende mig dem.

Prøver at tie dem ihjel mens jeg håber, de forsvinder af sig selv.

3 kommentarer:

  1. Ooooh
    Havde jeg bare et gammelt password, så ville jeg hygge mig og ja for helvede grine! Og selvom folk er syge, er det fuldt lovligt, at blive træt af det. Vi havde endda om det på sygeplejeskolen, martyrrollen... Så den er vist meget normal og ret svær at forholde sig til.
    Elsk dine skyggesider, eller forlig dig i det mindste med dem :-) Min ene skyggeside, er forskellige dagdrømme om hvordan Nordmanden dør... Hænger sig selv i en bizar sexleg eller bare falder ned med et fly. Og altså. Man må da ikke tænke sådan noget vel??
    Kh

    Marika

    SvarSlet
  2. Vi har vel alle nogen skyggesider, og dem som har viljen til at bearbejde de værste af skyggesiderne, det er vel også dem, som personligt udvikler sig bedst i deres livsforløb :)


    Hilsen

    Bent
    http://cafeikøbenhavn.dk/

    SvarSlet
  3. Har lige fundet dig, og blev nærmest bange for din profilbeskrivelse - det kunne have været mig, der var beskrevet.
    Mørke tanker og skyggesider har vi alle, men os pæne piger, der har brugt rigtig lang tid på at tilfredsstlle alle andre, leve op til uudtalte forventninger og smile sødt selvom, der var kaos inden i, har måske lidt flere?
    Knus Pialouise

    SvarSlet